Na czym polegają kampanie remarketingowe?

Remarketing AdWords to bardzo skuteczne rozwiązanie marketingowe, które pozwala dotrzeć do wybranych odbiorców – nasza reklama jest dostosowana do ich potrzeb, co jest bardzo ważne; zwłaszcza w czasach, gdy wszyscy jesteśmy po prostu zalewani wielką ilością zachęt do zakupów. Na czym polega takie rozwiązanie?

Czym jest remarketing AdWords?

Remarketing to próba dotarcia z reklamą do osoby, która w przeszłości już odwiedziła naszą stronę. Remarketing AdWords działa w ten sposób, że tym użytkownikom będą się wyświetlały nasze reklamy, gdy będą przeglądać witryny należące do sieci reklamowej Google. Jeżeli chcemy, by ten system u nas zadział, musimy przestrzegać zasad dotyczących reklam spersonalizowanych.

Jak działa remarketing AdWords?

Kiedy ktoś odwiedzi naszą witrynę, przesyłamy mu plik cookie – ten instaluje się w jego przeglądarce, co pozwala odnaleźć ją wśród innych użytkowników internetu. Właśnie ta osoba stanie się celem naszych działań remarketingowych. Aby ten system zadziałał, na strony swojej witryny musimy wkleić
kod remarketingowy AdWords. Jeśli chcemy to zrobić, musimy zalogować się na swoje konto w AdWords; tam wchodzimy w opcję zarządzanie odbiorcami. Taką listę musimy skonfigurować. Wybieramy szczegóły tagu, a koniec wybieramy tag AdWords dla witryn. Brzmi to skomplikowanie, ale damy sobie radę. Kiedy ta konsola z kodem się pojawi, wklejamy ją kodu źródłowego wszystkich stron naszej witryny. Na naszej pierwszej liście remarketingowej znajdą się wszystkie osoby, które przeglądały od tamtego momentu naszą witrynę. Oczywiście można stworzyć nową listę

Zobacz również  3 najpopularniejsze mity związane ze smartfonami

Rodzaje kampanii remarketing AdWords

Kampanie remarketing AdWords są skuteczne właśnie dlatego, że można je dopasować do wskazanej grupy odbiorców. Wyróżnia się kilka rodzajów remarketing, a w przypadku podstawowego reklamy docierają do osób, które już były na naszej stronie. Kiedy zastosujemy odmianę dynamiczną, reklamy wyświetlają się automatycznie, ale są bardziej spersonalizowane. Istnieje także remarketing mobilny (reklamy w aplikacjach mobilnych), video (reklamę widzi osoba, która kiedyś oglądała film danej marki), w sieci wyszukiwania (reklamy widzą osoby interesujące się wcześniej produktem) oraz Customer Match – Google wyświetla reklamy osobom ze swojej listy. Oczywiście trzeba pamiętać, że remarketing tego typu działa tylko wtedy, gdy użytkownicy będą korzystać z wyszukiwarki Google lub będą przeglądać witryny w sieci reklamowej Google. Drugim warunkiem jest to, że musimy spełniać pewne limity rekordów – w przypadku kampanii w wyszukiwarce – 1000 użytkowników, a gdy rozpoczynamy kampanię w sieci reklamowej – 100 użytkowników.
Kampanie remarketing AdWords zazwyczaj są bardzo skuteczne, gdyż kierujemy je do osób potencjalnie zainteresowanych naszym produktem, co niesie za sobą szanse, że zakupią oni nasz produkt.

Dowiedz się więcej: https://digitalhill.pl/uslugi/kampanie-google-ads-adwords/remarketing-w-google-adwords/

Dodaj komentarz