Jak wygląda logistyka w branży fashion?

logistyka branży fashion

Klienci chętnie kupują odzież drogą wysyłkową, z roku na rok jest coraz bardziej popularna. Branża fashion ciągle się zmienia i rozwija, jest dynamiczna, a do tego musi sprostać wielu wymaganiom, jak częste zmiany asortymentu, duże akcje wyprzedażowe w zmieniających się sezonach czy znaczna konkurencja. Oczekiwania Klientów związane z tzw. Fast Fashion, czyli szybką modą, wymusza na producentach zwiększenie częstotliwości zmian kolekcji, a co za tym idzie, dostawy muszą być szybko i odpowiednio dostarczone. Konsument ma ogromny wybór spośród marek, których zasięg obejmuje całą Polskę oraz marek lokalnych. Coraz częściej za zmieniającymi się potrzebami Klientów musi również nadążyć logistyka dla branży fashion, jej organizacja ma ogromny wpływ na nabycie produktu oraz miejsce jego zakupu. Duża różnorodność zmieniających się modeli, nawet kilka razy w roku, szeroka siatka rozmiarów oraz cała gama kolorystyczna kładzie nacisk na zapotrzebowanie na dużą powierzchnię magazynową. Logistyka dla branży fashion czuwa nad tym, żeby przesyłka była spakowana bez pomyłki w zamówieniu, dotarła do Klienta na czas oraz odpowiednio i dobrze została zabezpieczona i wysłana.

Jak wygląda logistyka w branży fashion?

Operator logistyki dla branży fashion zajmuje się przyjęciem towaru. Sprawdza pod względem ilościowym i jakościowym przyjęty towar (również w przypadku zwrotów). Zarządza przyjętym towarem oraz układa go w magazynie, regały pomagają kompletować zamówienie według kolorów, rozmiarów i modeli, a wieszaki pozwalają na jak najlepsze przechowywanie sukienek, płaszczy i marynarek. Przygotowuje zamówienia do wysyłki. W tym przypadku Klient może zażądać specjalnych opakowań, np. opakowania ekologiczne. Jeżeli Klient wyrazi życzenie, aby opakowanie było okolicznościowe, to logistyka również się tym zajmuje. Mogą pojawić się wytyczne dotyczące paczki, np. sposób, w jaki paczki mają być spakowane, włożenie materiałów promocyjnych, kuponów rabatowych czy liścik do Klienta z podziękowaniami za zakupy.

Zobacz również  Logistyka sklepu internetowego - czym się charakteryzuje?

Logistyka dla branży fashion zajmuje się całym łańcuchem dostaw, dysponuje globalną siecią oddziałów i połączeń. Dba o krótki czas dostawy, konsument chce dostać swoje zamówienie w jak najszybszym czasie i w każdym możliwym miejscu, tak więc operator logistyczny musi o to zadbać. Kolejną rzeczą, którą zajmuje się logistyka do branży fashion, to obsługa zwrotów. Przy zwrocie trzeba sprawdzić stan produktu, odświeżyć poprzez pranie i prasowanie, a następnie przepakować zamówienie. W kolejnym kroku przekazać na magazyn. Nie mniej ważna jest szybkość rozpatrzenia reklamacji Klienta oraz uregulowanie należności za zwrot.
Dobrze prosperujący łańcuch dostaw wymaga od firm ścisłej współpracy na wielu poziomach. Operator logistyczny sprawi, że wszystkie elementy będą do siebie idealnie pasowały, a sam przedsiębiorca będzie mógł zająć się własnym biznesem. Oprócz obsługi procesów logistycznych, zajmie się zarządzaniem zasobów oraz analizą sprzedaży.

Dodaj komentarz