Split payment

Split payment to termin finansowy określający czynność podzielenia (podzielenia) pojedynczej i pełnej kwoty płatności na dwie lub więcej jednoczesnych transakcji dokonanych różnymi metodami płatności. Na przykład: płatność podzielona w wysokości 100 USD do sklepu detalicznego może zostać dokonana, gdy klient zapłaci 50 USD gotówką i 50 USD kartą kredytową. Split payment nie jest ratą (inaczej zakup na raty), gdzie płatności dokonywane są okresowo przy użyciu tej samej metody płatności.

Istnieje kilka modeli płatności podzielonej, niektóre używają terminu kupony lub vouchery, jeśli chodzi o dopłaty do części pełnej kwoty płatności. Chociaż podejście to można wykorzystać do uproszczenia koncepcji, nie jest to jeszcze pojęcie podzielonej płatności. Główna różnica między podzieloną płatnością a kuponami polega na tym, że kupony są używane do dyskontowania pełnej nowej kwoty płatności – która jest później płacona w całości za pomocą jednej metody płatności w ramach jednej transakcji. Istotną różnicą między wdrożeniem podzielonej płatności a wdrożeniem kuponu jest etap, na którym pojawiają się one w trakcie realizacji transakcji. Kupon jest realizowany przed procesem płatności, zwanym również koszykiem. Płatność podzielona jest realizowana w trakcie realizacji zamówienia, zwykle jednego z ostatnich kroków.

Zobacz również  Usługi wartości dodanej - w jakich branżach znajdą zastosowanie?

W dobie handlu światowego rosły możliwości finansowe, a wraz z nimi wyzwania związane ze ściąganiem płatności. Światowe rynki otworzyły się, a konsument zyskał większą siłę nabywczą. W przypadku transakcji lokalnych i międzynarodowych akceptanci są zobowiązani do zapewnienia konsumentom wielu opcji płatności – jest to nie tylko usługa wymagana przez konsumentów, ale także niezbędna dla akceptantów, aby zamienić swoje produkty / usługi na gotówkę. Statystycznie, im więcej opcji płatności jest w stanie zaoferować sprzedawca, tym większe jest prawdopodobieństwo dotarcia do większej liczby konsumentów.

Wyzwania biznesowe

Wyzwania stojące przed biznesem dotyczą całej organizacji. Jest to głównie kumulacja i odniesienie dwóch oddzielnych transakcji do jednego zamówienia. To, co w rzeczywistości jest trywialne (obie płatności pochodzą z tej samej ręki), jest dla procesów biznesowych dużym wyzwaniem, a większym wyzwaniem jest w przypadku transakcji dokonywanych w Internecie. Wyzwania biznesowe uniemożliwiają małym i dużym sprzedawcom oferowanie podzielonej płatności. Na przykład Amazon wspomina na swoich stronach pomocy, że nie zezwalają na dzielenie płatności między rachunek bieżący a kartę podarunkową lub kartę kredytową.

Wyzwania techniczne

Systemy informatyczne zajmujące się transakcjami finansowymi przetwarzają te transakcje jako atomową jednostkę. Systemy finansowe kończą jedną transakcję od początku do końca, następna transakcja jest więc zupełnie nowym przypadkiem. Połączenie tych dwóch transakcji ma wpływ na koszty, przeciwdziałanie oszustwom, obowiązki sprawozdawcze (prawo i regulacje) i może doprowadzić do częściowych informacji przechowywanych w systemie handlowym.

Zobacz również  Bankowość bez wychodzenia z domu

Dodaj komentarz