Co to jest remarketing?

Remarketing skupia się na oddziaływaniu na klientów, którzy opuścili daną witrynę www. Działania tego rodzaju pozwalają więc dotrzeć do osób, które w pewnym stopniu zainteresowane są prezentowaną ofertą. Dowiedz się, jakie zalety ma remarketing i jak wprowadzić go do strategii reklamowej!

Na czym polega remarketing?

Remarketing to metoda oddziaływania na klientów, którzy odwiedzili stronę internetową, ale nie dokonali konwersji. Klientom poruszającym się po sieci prezentowane są reklamy produktów i usług, którymi byli poprzednio zainteresowani. Tego rodzaju działanie reklamowe dociera do potencjalnego klienta z ofertą idealnie dopasowaną do jego oczekiwań. Badani wskazują, że jedynie 8% klientów, którzy nie dokończyli zakupów wraca na stronę danego sklepu. Zastosowanie kampanii remarketingu sprawia, że wskaźnik ten wzrasta do aż 26%! Wprowadzenie tej strategii ma więc wymierne przełożenie na zwiększenie sprzedaży.

Gdzie wyświetlają się reklamy w remarketingu?

Google AdWords remarketing zapewnia dostęp do wielu kanałów, dzięki czemu oddziaływanie na klienta może być odpowiednio skuteczne. Reklamy oparte o remarketing są więc prezentowane klientom między innymi na platformach takich jak YouTube, a także na protalach takich jak Wp.pl i tym podobne. Większość blogerów również umieszcza na swoich stronach reklamy, które współpracują z kampaniami remarketingu. Na potencjalnego klienta można więc oddziaływać za pośrednictwem kilku różnych dróg, co pozwoli zdecydowanie zwiększyć szanse na to, że dokona on konwersji.

Zobacz również  Sprawdź, czy Twój zakład jest maksymalnie wydajny – monitorowanie produkcji

Tutaj znajdziesz więcej informacji: https://digitalhill.pl/uslugi/kampanie-google-ads/

Zalety remarketingu

Działania nakierowane na remarketing pozwalają zwiększyć sprzedaż i zdobyć klientów, którzy zwykle korzystają z oferty danego sklepu internetowego więcej niż jeden raz. Remarketing oparty jest o zindywidualizowany przekaz, dzięki czemu tego rodzaju kampanie pozwalają zbudować stałą relację z klientem, któremu również po dokonaniu konwersji będą prezentowane ciekawiące go kategorie produktów, a także nowości. Remarketing jest również skuteczniejszy, a co za tym idzie tańszy, niż pozyskanie nowego klienta. Zachodzi tutaj zasada znana z modelu lejka sprzedaży, w którym do kupna przekonuje się osoby już wstępnie zainteresowane ofertą.

Jak stosować remarketing?

W przypadku prowadzenia działań opartych na remarketingu należy wziąć pod uwagę różne ustawienia listy marketingowej. Okres wyświetlania spersonalizowanych reklam jednej osobie może wynosić nawet 540 dni, jednak najczęściej bardziej opłaca stawiać się na krótsze kampanie. Duże znaczenie ma również wybór odpowiednich banerów reklamowych. Najlepiej zlecić proces ich tworzenia doświadczonemu grafikowi, który rozumie, w jaki sposób przykuwa się uwagę klienta. W pełni wykorzystać potencjał remarketingu pozwoli współpraca z profesjonalną agencją marketingu internetowego, która odpowiadała będzie za optymalizację stosowanych strategii. Outsourcing reklamy pozwala skupić się w pełni na rozwijaniu działalności gospodarczej, co jest najlepsze dla biznesu.

Zobacz również  Logistyka sklepu internetowego - czym się charakteryzuje?

Dodaj komentarz