Co to jest email marketing? Dowiedz się, jak to działa

Kiedyś mówiło się „reklama dźwignią handlu”, dziś wiemy, ze bez wszechstronnego marketingu ani rusz. To już nie tylko ulotki rozdawana na ulicy, czy wrzucane do skrzynek. Trzeba iść z duchem czasu i „wrzucić coś” do skrzynek elektronicznych. Email marketing to dziś bardzo rozwinięta i efektywna forma marketingu bezpośredniego. Wystarczy wysłać maila i już? No nie do końca. Dowiedz się, jak to działa.

Do kogo wysłać maila

No oczywiście do klienta. No tak, trudno ustalić, kto jest lub kto chce zostać Twoim klientem. Baza adresów mailowych to pierwszy problem. Możesz ją skonstruować sam z ogólnodostępnych w internecie danych. Musisz się jednak liczyć z tym, że zostajesz w ten sposób administratorem danych, na których pozyskanie i wykorzystanie nie otrzymałeś zgody. Jeśli wysyłasz takiego maila, musisz dać możliwość odbiorcy natychmiastowego wykreślenia się z Twojej bazy. Możesz więc poprosić o maila zwrotnego z odmową lub umieścić w wiadomości link, po kliknięciu w którego adres zostanie sam, automatycznie usunięty z bazy. Takie funkcjonalności znajdziesz na platformach  mailingowych.

Możesz też prowadzić email marketing, komunikując wyłącznie z osobami czy firmami, które podały Ci swój adres poczty elektronicznej. Taką formą jest np. prowadzenie newslettera. To z pewnością zamówiona korespondencja i możesz śmiało reklamować w niej swoje usługi i produkty.

Zobacz również  Winda budowlana – jak wybrać odpowiedni produkt?

Jak wysłać maila

Przede wszystkim z jakiego adresu. Oczywiście z firmowego. Odbiorca będzie podejrzliwie patrzył na wiadomości wysłane z jakiegoś dziwnego adresu i prędzej wrzucie je do pocztowego kosza niż przeczyta.

Ważny będzie tytuł wiadomości i jej treść oraz wygląd. Tytuł powinien intrygować, zahaczyć wzrok odbiorcy. Może być żartobliwy, ale na pewno nie nudny („oferta handlowa”). Sama wiadomość zaś atrakcyjna graficznie i nieprzegadana. Warto też dołączyć załącznik, najlepiej w formacie PDF, gdyż na ekranie każdego komputera będzie wyglądał tak samo, „nie rozsypie się”, i zawrzeć w nim konkretne informacje ofertowe czy formularz zgłoszeniowy.

Najskuteczniejszy jest email marketing personalizowany, czyli wysyłany na adres imienny, kierowany do konkretnej osoby w firmie. Wówczas komunikat możesz zatytułować „Szanowny Panie Tomaszu” i wyjść naprzeciw oczekiwaniom osób na konkretnych stanowiskach.

Profesjonalny email marketing

W przypadku tej formy promocji diabeł tkwi w szczegółach. Mail mailowi nierówny. Na Twoją korzyść lub niekorzyść może zagrać wszystko – adres mailowy, tytuł, wygląd maila, możliwość lub brak możliwości wypisania się z bazy, ba – nawet dzień i godzina dostarczenia emaila. Jeśli nie masz o tym pojęcia, musisz albo się solidnie przygotować i zdobyć wiedze na ten temat, albo skorzystać z agencji reklamowych lub platform emailingowych. Może się bowiem okazać, że swoją nieudolnością czy „eksperymentowaniem na żywym organizmie” zrazisz większą liczbę odbiorców niż znajdziesz klientów. Warto to solidnie przemyśleć i podejść do kampanii z pełnym profesjonalizmem.

Zobacz również  Czym jest światło led i jakie są jego zalety?

Źródło: https://digitalhill.pl/uslugi/content-marketing/email-marketing/

Dodaj komentarz