3 błędy popełniane w email marketingu

Najczęściej powtarzającymi się błędami, jeżeli chodzi o email marketing są wysyłki pomimo braku zgody, a także wszelkiego typu działania niezgodne z prawem. Niektórzy marketerzy popełniają również błędy z pośpiechu.

1 błąd: brak zgody na wysyłkę

Wielu klientów decyduje się na otrzymywanie wiadomości marketingowych na emial. Część wiadomości dociera jednak do klientów bez ich zgody. Jeżeli jednak marce zależy na zadowoleniu klienta, wszystkie jej działania powinny być oparte na zasadach permission marketingu, czy marketingu za przyzwoleniem. Warto tym zagadnieniem się zainteresować, jeżeli email marketing ma być realizowany na najwyższym poziomie.

 

Podstawową zasadą jest, aby nie wysyłać emaila do klientów, których adresy zostały pozyskane w nielegalny sposób. Takie działania są niezwykle ryzykowne, ponieważ wiadomości mogą zostać oznaczone jako SPAM, a ponadto niezadowolony klient może zgłosić sytuację do odpowiednich organów, a to może wiązać się z karami finansowymi dla firmy wysyłającej maile. Szczególnie jest to poważnie traktowane od czasu wprowadzenia RODO.

 

2 błąd: brak testów przed wysyłką

Zdecydowanie pośpiech nie popłaca. Dotyczy to wszystkich dziedzin, a także kampanii marketingowych. Najczęściej działania marketingowe są prowadzone na ostatnią chwilę, a to niestety nie sprzyja eliminacji błędów z dużą dokładnością. Trzeba jednak wykazywać się dużym profesjonalizmem i prowadząc email marketing wykazywać się ogromną dokładnością. Po wysłaniu wiadomości nie ma już szans na jej edytowanie i poprawianie ewentualnych błędów. Literówki czy błędy stylistyczne nie wpłyną na pozycję firmy na rynku, ale mogą obniżyć pozytywne postrzeganie marki przez klientów. Szczególnie może to zostać źle odebrane, gdy błędy stylistyczne oraz ortograficzne będą widoczne w newsletterze.

Zobacz również  Jak wybrać słuchawki nauszne?

 

3 błąd: brak regularności w prowadzonych działaniach

Najskuteczniejsze efekty uzyskasz wtedy, gdy email marketing będzie prowadzony zgodnie z przyjętymi zasadami, a wiadomości będą dostarczane do klientów regularnie. Ale tylko do klientów, którzy oczekują wiadomości od tej marki. Tworząc bazę danych klientów trzeba upewnić się, czy ma się w bazie faktycznie zainteresowanych klientów. Następnym krokiem jest regularne dostarczanie do nich informacji. Niejednokrotnie klienci są rozczarowani tym, że newslettery nie są do nich dostarczane z taką regularnością, jak została określona na stronie głównej. Po pewnym czasie przestają wyczekiwać wiadomości i zapominają o danej marce, co jak wiadomo, może mieć dla niej bardzo negatywne rezultaty. Prowadząc email marketing trzeba więc wykazywać się regularnością i trzymać się terminów. Takie działania potwierdzają profesjonalizm i pokazują odbiorcy, że marce na nim zależy.

 

To jedynie niektóre błędy, jakie można popełnić, jeżeli chodzi o email marketing. Jest ich znacznie więcej. Każdy marketer powinien bliżej zapoznać się z tym zagadnieniem, jeżeli chce wykonywać działania skrupulatnie i z korzyścią dla marki, dla której pracuje. Stosując się do ogólnych zasad, będzie w stanie to zrobić najlepiej.

Dowiedz się więcej: https://digitalhill.pl/uslugi/content-marketing/email-marketing/

 

 

 

 

Zobacz również  Jakie są różnice między telewizorami LCD, OLED i QLED?

 

Dodaj komentarz